UudisedUltrajooksStamina SpordiklubiRattasoitTreeningnuanneFirmast

   
 
Detsember 2017
 
 
ETKNRLP
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 

Stamina > Treeningnõuanne
Üldine Toitumine Treening Näpunäited

Kuidas jooksusõpradel vältida talvist kaalutõusu


Talvel tuleb hoolega hoiduda treeningute vähenemise ja söömise suurenemise eest. Vältimatu kaalutõus võib saabuda kiiremini kui sa oodatagi oskad. Mõtle sellest nagu külalisest, kes on liiga pikaks ajaks külla jäänud - alguses on see talutav kuid õige pea muutub tüütuks. Kuigi on lubatud ja isegi soovitatav saada tagasi need kilod, mis kadusid tugeva treeningu ajal (nt. maratonitreening jms.), ära mine liiale. Järgnevalt mõned nipid, kuidas talvist kaalutõusu vältida.

 

Kui teed oktoobrist märtsini treeningutes pausi, koguneb üleliigne rasv. Kui tahad jooksmisesse vahe sisse jätta, siis vali talveks mõni teine spordiala ja harrasta seda oma lõbuks. Talv on samuti hea aeg osa võtta mõnest hästi planeeritud jõutreeningu programmist (üla- ja alakeha harjutused). Seda peaks tegema vähemalt kolm nädalat. Raskuste tõstmine aitab säilitada ja ka ehitada korraliku muskulatuuri.

 

Söö regulaarselt

Kui toidukordade vahelejätmine on sinu strateegia talvise kaalutõusu vältimiseks, siis mõtle uuesti. Päev läbi nälgimine viib peaaegu alati õhtuse ülesöömiseni. Alati kui näljatunne läheb liiga suureks, on võimalus suureks järeleandmiseks. Söö alati hommikusööki, tee endale aega lõuna jaoks ja ära unusta õhtusööki. „Dieedi“ ajaks võib valida aja õhtusöögi ja magamamineku vahel.

 

Väldi liigseid süsivesikud

Suured portsud pastat ja saiad jäta aega, mil sa jooksed päevas kilomeetreid. Kui sa oled vähem aktiivne, ei vaja sa nii palju süsivesikuid nagu treeningu ajal. Et süsivesikutega mitte ülepingutada, jaga oma taldrik mõttes kolmeks – üks osa täida juurviljadega, teine proteiinidega (nahata kana, kala, lahja punane liha, tofu) ja viimane kolmandik ubadega, kartulitega, pasta või riisiga.

 

Joo palju

Soovitavad on vesi, väherasvane- või sojapiim, 100% puuvilja- või köögiviljamahl ja taimetee. Limonaad ja alkohol sisaldavad liiga palju kaloreid. Kui sa sööd tihti väljas, alusta oma söögikorda alati klaasi veega. Pidudel asenda alkohol mittealkohoolsete jookidega nt. mineraalveega.

 

Loe kaloreid

Tervisliku kaalu säilitamine sõltub sellest, kuidas sa suudad söödud kalorid kulutatud kaloritega tasakaalu saada. Väldi rasvaseid asju nagu nt. pähklid, oliivid, juust jms. Ole väga valiv oma toidu suhtes. Söö aeglaselt. Kõige esimesena söö ära oma lemmik, sest jättes selle viimaseks, võib tekkida ahvatlus jätkata söömist. Jäta meelde, et sa võid süüa kõike, ainult, et õiges koguse ja mitte korraga. Vali parim ja unusta ülejäänud.

 

Astu kaalule

Kui sinu jaoks on kevadised ülekilod tavalised, siis tee endale harjumuseks astuda talvel korra nädalas kaalule (või isegi iga päev). Kaalu ennast hommikuti peale vannitoas käiku ja ilma riieteta. Sa ise vastutad oma keha eest ja mõistlikum on näha kohe väikeseid ohumärke, enne kui need jõuavad kasvada suureks probleemiks.